Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Program Çıktıları
PÇ-1. Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olmak.
PÇ-2. Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olmak.
PÇ-3. Temel iletişim becerilerine sahip olmak.
PÇ-4. Edindiği kuramsal bilgileri bütüncül yaklaşımla ve kültürel özelliklere uygun olarak hemşirelik uygulamalarına aktarabilmek.
PÇ-5. Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini karşılayabilmek.
PÇ-6. Sağlık bilişim teknolojilerini kullanabilmek ve hemşirelik bakımına yenilikçi yaklaşımları entegre edebilmek
PÇ-7. Etik ilkeler ve yasalara uygun olarak güvenli ve kaliteli bakım verebilmek.
PÇ-8. Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
PÇ-9. Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanarak bakımı yönetebilmek.
PÇ-10. Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanabilmek.
PÇ-11. Sağlık politikalarına katkı sağlayabilmek için meslek örgütleriyle ve diğer sağlık kuruluşlarıyla iş birliği yapmak, faaliyetlere katılmak ve/veya yürütmek.
PÇ-12. Toplumsal duyarlılık bilinci içinde araştırma / proje ve etkinliklerde sorumluluk alabilmek.
PÇ-13. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
Tablo 1.Program Çıktıları ve Başarım Göstergeleri
Program Çıktıları (PÇ) | Program Çıktısı Başarım Göstergeleri |
PÇ-1. Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olmak. | 1. Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı 2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) |
PÇ-2. Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olmak. | 1. Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı 2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı |
PÇ-3. Temel iletişim becerilerine sahip olmak. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı 2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı |
PÇ-4. Edindiği kuramsal bilgileri bütüncül yaklaşımla ve kültürel özelliklere uygun olarak hemşirelik uygulamalarına aktarabilmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı 2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı 4. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinin her birinde en az bir bakım planı yapma oranı |
PÇ-5. Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini karşılayabilmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70 ulaşma oranı 2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı 4. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinin her birinde en az bir bakım planı yapma oranı 5. Her bir öğrencinin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda en az bir etkinlik yapma oranı 6. Her bir öğrencinin en az bir sağlık eğitimi hazırlama oranı |
PÇ-6. Sağlık bilişim teknolojilerini kullanabilmek ve hemşirelik bakımına yenilikçi yaklaşımları entegre edebilmek | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı
2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı 4. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinin her birinde en az bir bakım planı yapma oranı 5. Her bir öğrencinin intörnlük uygulamasında bilişim teknolojileri ve yenilikçi yaklaşımları içeren bir vaka sunumu yapma oranı |
PÇ-7. Etik ilkeler ve yasalara uygun olarak güvenli ve kaliteli bakım verebilmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı
2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı 4. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinin her birinde en az bir bakım planı yapma oranı 5. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinde etik ilkeler ve yasalara uygun olarak güvenli ve kaliteli bakımı vermeye yönelik en az bir reflekşın yapma oranı 6. Her bir öğrencinin “Etik ilkeler ve yasalara uygun olarak hastama bakım verdiğimi beyan ederim.” yazılı belgeyi imzalayıp ödev kısmına yükleme oranı |
PÇ-8. Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı
2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı 4. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinin her birinde en az bir bakım planı yapma oranı 5. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinde etik ilkeler ve yasalara uygun olarak güvenli ve kaliteli bakımı vermeye yönelik en az bir reflekşın yapma oranı 6. Her bir öğrencinin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda etkinlik yapma oranı |
PÇ-9. Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanarak bakımı yönetebilmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı
2. Öğrencinin öğretim planında bulunan ortak zorunlu derslerden geçme ortalamasının ve sınıf düzeyinde geçme ortalamasının 60’ın üzerinde olma oranı (Sınıf bazında ders geçme kriterleri başarı notu olarak belirlenmiştir) 3. Her bir öğrencinin beceri karnesindeki hemşirelik becerilerinin en az %70’ini gerçekleştirme oranı 4. Her bir öğrencinin uygulamalı derslerinin her birinde en az bir bakım planı yapma oranı 5. Her bir öğrencinin eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini içeren en az bir vaka sunumu yapma oranı 6. Lisans Eğitimi Program Değerlendirme Komisyonu tarafından uygulan; Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeğinden alınan toplam puanın 210’nun üzerinde olması, Problem Çözme Ölçeğinden alınan toplam puanının 112’nin altında olması, Kendi Kendine Öğrenmeye Hazır oluş Ölçeğinden alınan toplam puanının 120’nin üzerinde olması Kontrol Odağı Ölçeğinden alınan toplam puanının 115’in üzerinde olması, CİPP ölçeği için; Bağlam boyutundan alınan puanın 21’in üzerinde olması, Girdi boyutundan alınan puanın 42’nin üzerinde olması, Süreç boyutundan alınan puanın 52’nin üzerinde olması, Ürün boyutundan alınan puanın 39’un üzerinde olması. |
PÇ-10. Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanabilmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 1.-10. program çıktısına öğrencilerin %70’inin ulaşma oranı
2. Her bir öğrencinin portfolyo içeriğinde en az üç webinar/ kongre/seminere katılım gösterme oranı 3. Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerin %10’unun komisyon/topluluk/etkinlik/proje/araştırmalarda görev alma oranı |
PÇ-11. Sağlık politikalarına katkı sağlayabilmek için meslek örgütleriyle ve diğer sağlık kuruluşlarıyla iş birliği yapmak, faaliyetlere katılmak ve/veya yürütmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 11., 12. ve 13. program çıktısına öğrencilerin %50’sinin ulaşma oranı
2. Her bir öğrencinin portfolyo içeriğinde en az üç webinar/ kongre/seminere katılım gösterme oranı 3. Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerin %10’unun komisyon/topluluk/etkinlik/proje/araştırmalarda görev alma oranı |
PÇ-12. Toplumsal duyarlılık bilinci içinde araştırma / proje ve etkinliklerde sorumluluk alabilmek. | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 11., 12. ve 13. program çıktısına öğrencilerin %50’sinin ulaşma oranı
2. Her bir öğrencinin portfolyo içeriğinde en az üç webinar/ kongre/seminere katılım gösterme oranı 3. Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerin %10’unun komisyon/topluluk/etkinlik/proje/araştırmalarda görev alma oranı 4. Öğrencinin en az bir araştırma projesi taslağı yazma oranı |
PÇ-13. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 1. Program çıktılarının başarım göstergesini olan Program Yeterliliklerine Ulaşma Düzeyi Formunda 11., 12. ve 13. program çıktısına öğrencilerin %50’sinin ulaşma oranı
2. Öğrencinin en az bir yabancı dildeki etkinliğe katılma oranı 3. Her bir öğrencinin yabancı dilde bir makale içeren en az bir vaka sunumu yapma oranı
|